top of page

Η Volkswagen κλείνει εργοστάσιο της Audi στις Βρυξέλλες


Λόγω της χαμηλής ζήτησης που έχει επέλθει απότομα στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα υψηλής ποιότητας, είναι πιθανό ο όμιλος Volkswagen να κλείσει το εργοστάσιο συναρμολόγησης της Audi στις Βρυξέλλες.


Η VW δεν έχει κλείσει εργοστάσιο από τότε που έκλεισε το εργοστάσιο Westmoreland στην Πενσυλβάνια, στις ΗΠΑ, το 1988. Ωστόσο, οι μετοχές της Volkswagen υποχώρησαν την Τετάρτη, αφού η εταιρεία εξέδωσε προειδοποίηση για τα κέρδη της και ανακοίνωσε ότι εξετάζει το ενδεχόμενο κλεισίματος ενός εργοστασίου της Audi στις Βρυξέλλες.

Οι αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν πληγεί σκληρά από τη χαμηλότερη από την αναμενόμενη ζήτηση ηλεκτρικών αυτοκινήτων, αφού έχουν επενδύσει σημαντικά στην παραγωγική ικανότητα και την τεχνολογική ανάπτυξη, με την Audi να προειδοποιεί νωρίτερα φέτος ότι οι πωλήσεις της θα σημειώσουν πτώση το 2024, καθώς εργάζεται για την εισαγωγή νέων μοντέλων, μειώνοντας παράλληλα το κόστος. 


Η VW ανέφερε σε ανακοίνωσή της στις 9 Ιουλίου ότι το κόστος της εξεύρεσης εναλλακτικής χρήσης για το εργοστάσιο των Βρυξελλών ή του κλεισίματός του, καθώς και άλλα μη προγραμματισμένα έξοδα, θα έχουν αντίκτυπο συνολικού ύψους έως και 2,6 δισ. ευρώ στο οικονομικό έτος 2024. 

Η εταιρεία μείωσε τώρα την πρόβλεψη για τη λειτουργική απόδοση των πωλήσεών της σε εύρος 6,5% έως 7%, από 7% έως 7,5% προηγουμένως. Σημείωσε ότι εξετάζει επίσης την αναδιάρθρωση ή το ενδεχόμενο κλείσιμο του εργοστασίου της Audi στις Βρυξέλλες λόγω της αδύναμης ζήτησης για τη σειρά Audi Q8 e-tron (ηλεκτροκίνητα).


Η ζήτηση για το Q8 E-tron της Audi, το μοναδικό μοντέλο που κατασκευάζεται στο εργοστάσιο των Βρυξελλών, είχε μειωθεί απότομα και η αυτοκινητοβιομηχανία εξέταζε το ενδεχόμενο να τερματίσει εντελώς την παραγωγή του, με μια πηγή προσκείμενη στην εταιρεία να αναφέρει ότι αυτό θα μπορούσε να συμβεί το 2025. Το μοντέλο είχε λανσαριστεί το 2018. 


Το κόστος του ενδεχόμενου κλεισίματος ή της εξεύρεσης εναλλακτικής χρήσης για το εργοστάσιο, μεταξύ άλλων παραγόντων, θα μπορούσε να οδηγήσει σε πλήγμα έως και 2,6 δισ. ευρώ (2,81 δισ. δολάρια) στα λειτουργικά κέρδη της εταιρείας το οικονομικό έτος 2024, όπως δήλωσε η Volkswagen.

Comments


bottom of page